Groentje de Social Robot

 
๐——๐—ฒ ๐—ถ๐—ป๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ท๐—ฒ
Hoewel Trudy aangeeft dat Groentje niet terugpraat en er dus geen echt gesprek mogelijk is, heeft Groentje wel een aantal functies die Trudy helpen in haar dagelijkse leven.
Groentje stelt vragen, zoals "Hoe gaat het vandaag met je?" De antwoorden hierop worden doorgegeven aan de begeleiding. Hierdoor kunnen zij het gesprek met Trudy oppakken wanneer dat nodig is. Daarnaast geeft Groentje reminders voor medicatie-inname, wakker worden en op tijd rust nemen. Dit zorgt ervoor dat belangrijke momenten altijd worden benoemd.

๐——๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฒ๐—น๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฆ๐—ผ๐—ฐ๐—ถ๐—ฎ๐—น ๐—ฅ๐—ผ๐—ฏ๐—ผ๐˜
Debbie geeft aan dat het in het begin even wennen was om met Groentje te werken, maar dat ze er steeds handiger in wordt. Ze kan ook altijd terugvallen op collega's als ze vragen heeft. 
Een social Robot biedt naast het begeleidingsaspect natuurlijk ook andere interacties. Zo speelt Groentje de Spotify-lijst van Trudy af en heeft hij een mopje van de dag. Dit laatste brengt direct een sociaal aspect met zich mee, want de begeleiding loopt binnen en wil graag het mopje van de dag horen. 
Trudy heeft Groentje ook meegenomen naar de cliรซntenraad en naar huis overleggen bij diverse locaties van WonenPlus. Ze wil andere cliรซnten betrekken bij de ontwikkeling van de Sociale Robots vanuit haar voorzittersrol bij de cliรซntenraad. Alleen wat het voor de cliรซnten even schrikken toen ze Groentje hoorden praten. Het volume stond namelijk op 100% maar dat verminderde niet de nieuwsgierigheid naar wat Groentje allemaal kan!

๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ผ๐—ผ๐—ป๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—ฐ๐˜
Debbie benadrukt dat hoewel een sociale robot zoals Groentje nuttig is voor ondersteuning, het persoonlijke contact niet volledig kan vervangen. Dit blijft een belangrijk aspect van de begeleiding en de relatie tussen Trudy en de mensen om haar heen.
Maar Debbie beveelt een Social Robot zeker aan voor cliรซnten die structuur, duidelijkheid en reminders nodig hebben. Een Social Robot kan ze zeker helpen bij hun dagelijkse bezigheden. 


Ps. Wil je weten wat het mopje van de dag was? Welke bus kan niet rijden? Een brievenbus! 

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Deze cookies verzamelen anoniem gegevens over hoe bezoekers onze website gebruiken, zodat we onze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies verzamelen gegevens over hoe bezoekers onze website gebruiken, zodat we onze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies maken het mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen. Ook kunnen deze cookies worden gebruikt om gepersonaliseerde advertenties te tonen en daarom kunnen deze cookies je surfgedrag op verschillende websites volgen.